Rotterdammers voor Rotterdammers
SAMENWERKEN IS SAMEN WERKEN
Meer weten, mee doen.....

Lijst Van Gerdingen

Prins Alexanderplein 6
3067 GC Rotterdam
Wij zetten ons in voor de belangen van alle Rotterdammers. Jong & Oud. Steun ons, wordt donateur. RABO rekening: NL 73 RABO 0149379420.
Op de hoogte blijven?

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

A13/A16 Debat door de gesettelde politieke partijen.....

"We willen hem niet zien, niet horen en niet ruiken".

De aansluiting vanaf het Terbregseplein, langs Ommoord en Terbregge, langs het vliegveld bij Zestienhoven, komt er. Dat is zo klaar als een klontje!

Kosten: ca 1 miljard Euro. Juist het laatste deel van het traject in het Ommoordseveld lijkt de sluitpost te zijn van de begroting.

Op 30 januari 2012 heeft Wim van Gerdingen, destijds als fractievoorzitter van de grootste coalitiepartij in Prins Alexander, al gezegd waar het voor onze bewoners op staat: "Wij willen hem niet zien, horen of ruiken".

Dat standpunt nemen wij, van de Lijst Van Gerdingen, nog steeds in. Wat ons betreft komt de aansluiting van de A13/A16 in onze wijk Ommoord er. Maar niet boven het maaiveld. Niks meer en niet minder!

Het debat in de Open Hof kerk in Ommoord tussen de woordvoerders van de politieke partijen VVD, PvdA, LR, D66, CDA, Groen Links, SP, CU/SGP en PvdD maakte één ding wel heel duidelijk: de zorgen van de bewoners in Ommoord worden niet echt serieus genomen.

Groen Links, SP, CU/SGP en de PvdD durfden zelfs te beloven dat zij de rijksweg konden tegen houden. Loze beloften, nu de verkiezingen voor de deur staan, kiezersbedrog. De verkeersoverlast en vervuiling van de ’s-Gravendijkwal is ook nu, in 2014, nog aan de orde van de dag. Het was één van die loze verkiezingsbeloften van de politiek in 2010.

LR was wel duidelijk: de rijksweg komt er. Maar LR  heeft zich als oppositiepartij  kennelijk al neergelegd dat hij vanaf de Rotte de skyline van Prins Alexander gaat vervuilen.

De CU/SGP nam geen duidelijk standpunt in, maar vertelde wel hoe belangrijk werk de partij wel niet in de tweede kamer deed?

D66 geeft aan maar te gaan beginnen en later extra budget vrij te maken via de politieke partijen in Den Haag. Laten we het daar nou niet van laten afhangen. We zijn als Rotterdammers, mans genoeg om voor onze belangen op te komen

Het CDA maakte zich vooral druk over de bewoners in Overschie en Hillegersberg, alsof anderen dat ook niet belangrijk vinden. Het tracé langs de goudkust van Rotterdam, loopt ondergronds, in een tunnelbak onder het maaiveld, door het Bergse Bos.

De woonwijk Overschie wordt terecht ontlast. De verkeersoverlast en milieuvervuiling is daar al jaren veel te hoog. Zelfs een effectieve maatregel als de maximum snelheid van 80 km is teniet gedaan door de VVD minister van Verkeer. En juist dat willen we in Ommoord dus ook voorkomen.

De wethouder Baljeu (VVD) gaf aan dat het vastgestelde budget, een tunnelbak in het Ommoordseveld in de weg stond. Maar gaat er wel vanuit dat bij de aanbesteding “de marktpartijen” een uiterste inspanning doen, om de bewoners tegemoet te komen?

Zij gaat er aan voorbij dat het háár taak was, om bij de minister Schulz (ook VVD) er op aan te dringen, extra budget voor een gehele ondertunneling en inpassing onder het Ommoordseveld te realiseren. Trots wist ze aan te geven dat de tolheffing van tafel was en de doorstroming van het verkeer gewaarborgd. Er was kennelijk nog even een bedrag van 250 miljoen euro, gevonden in de lade van de VVD minister.

De tolheffing mag wat ons betreft doorbelast worden aan de gebruikers van de rijksweg. Het geld, wat we daarmee ophalen, kan prima gebruikt worden om de ondertunneling in ons gebied Prins Alexander, mogelijk te maken. Afspraak is afspraak.

Nu het budget verruimen met 250 miljoen euro, in plaats van straks allerlei concessies te moeten doen die ten koste gaat van de gezondheid en woonplezier van de Rotterdammers.

We hebben het al eerder zien misgaan bij de realisatie van twee kolencentrales op de tweede Maasvlakte. Daar staan de milieu aspecten ook te discussie aan de vooravond van de in gebruik-neming van een investering van 2 miljard euro!

Waar een wil is, is geen weg. Maar een tunnel!

Rotterdam, februari 2014



Reacties

Log in of maak een profiel aan op deze site
Als je inlogt of een profiel aanmaakt op deze site kun je sneller reageren en worden je reacties automatisch geupdate met je nieuwe gegevens als je die aanpast. log nu in/schrijf je nu in 
Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Hou mij op de hoogte
Ik wil op de hoogte gehouden worden
Dit is een verplicht veld